Pages

Monday, July 14, 2014

Serba Sedikit Ringkasan Tentang Khasiat Kelebihan Batu Bukit Berjarum/Bulu/Duri

Terdapat beberapa sifat antaranya berjarum, berbulu, berduri dll ; dan terdapat beberapa warna antaranya emas kekuningan, emas kemerahan, suasa, perak, hitam dan hijau

Bentuk dan saiz batang yang biasa-biasa dipanggil ‘jarum’, saiz yang halus-halus dipanggil ‘bulu/miang’, saiz yang agak kasar dipanggil ‘duri/paku’.

  • Khasiat kelebihan batu bersifat jarum yang saiz biasa-biasa dan kasar: Baik untuk pembetulan, kekuatan, ketahanan urat dan badan; dan ianya baik untuk kelakian. Caranya dibuat batu cincin atau direndam dalam air diminum.
  • Khasiat kelebihan batu yang bersifat bulu-bulu halus atau miang: Boleh digunakan ikhtiar untuk mengubati gatal terkena ulat bulu atau gatal-gatal kulit. Caranya, rendam dalam air/minyak disertakan bacaan doa-doa dan disapukan ke tempat berkenaan (atau air dimandikan).
  • Khasiat kelebihan yang lebih bersifat duri atau paku atau hujung kayu patah: Untuk pembisa
  • Khasiat kelebihan yang jarum/duri/paku tunggal atau sepucuk: 1001 kebaikan.
  • Khasiat kelebihan yang bersifat bintang atau landak bulat berduri atau buah durian atau buah rambutan: 1001 kebaikan. Antaranya untuk menghilangkan kesan sihir –caranya rendam dalam air disertakan doa-doa, disapu atau dibuat dimandi. Dll


Nota: Penggunaan batu permata dalam perubatan disertakan bacaan doa-doa. Antara lain sentiasa berminda dan bertindak positif, sentiasa dipenuhi sangkaan dan pandangan yang baik (terhadap ilmu yang diterima dan penyampai), ketenangan dalam usaha ikhtiar dan berdoa, keyakinan InsyaAllah dikabulkan, pengulangan dengan minda yang postif dan sangkaan yang baik. InsyaAllah Taala.

Semua khasiat kelebihan berlaku dengan izin Allah.

No comments:

Post a Comment