SELAMAT BERTAMU & MENJAMU MATA SAMBIL MEMBELI

Assalamu'alaikum wrt wbt. Segala bahan yang terdapat dalam blog ini adalah hak milik ZAMRUDTECH. Oleh yang demikian, sebarang penghasilan semula hendaklah diajukan kepada ZAMRUDTECH terlebih dahulu untuk mendapat kebenaran. Hakcipta terpelihara dan diketahui Allah swt. Segala ilmu adalah milik mutlak Allah SWT. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini akan dikemaskini dari semasa ke semasa, dan terkandung didalamnya adalah pemahaman, pegangan serta buah fikiran saya tentang dunia batu permata dan sekitar perkara berkaitannya. Sebarang kekurangan dan kelemahan dalam pengendalian blog ini dan perkhidmatan yang ditawarkan, saya dahulukan dengan permintaan maaf. Sebarang cadangan dan pembetulan sila emailkan ke zabarjad99@yahoo.com. Harapan saya, semoga segala paparan dalam blog ini dapat memberi faedah kepada para pembaca. Wassalam. Wallahu'alam.

"Batu Mana Yang Anda Minat, Itulah Batu Anda"

"BATU MANA, jenis apa, warna apa, klariti setara mana, rupa bagaimana, bentuk bagaimana, saiz bagaimana, potongan bagaimana YANG ANDA MINAT...ITULAH JENIS BATU, WARNA, KLARITI, RUPA, BENTUK, SAIZ DAN POTONGAN BATU ANDA!"

Gem's Lover

MAKLUMAN & DISKAUN

Untuk melihat keseluruhan produk-produk yang masih ada dengan pantas, sila klik label "AVAILABLE" (yang lama 2007-2012 ... DISKAUN SEHINGGA 50%) dan AVAILABLE (yang baru 2012-2016)

MAKLUMAT PEMBAYARAN

Nama: MOHD AZAN B. ABDULLAH
Bank: MAYBANK
No. Akaun: 162151731846

CARA URUSAN PEMBELIAN & PENGEPOSAN

[1] NYATAKAN KOD PRODUK YANG HENDAK DIBELI KEPADA SAYA [2] SILA MAKLUMKAN SEMULA KEPADA SAYA SELEPAS BANK-IN MENGGUNAKAN MAKLUMAT PEMBAYARAN SEPERTI DI ATAS [3] BERIKAN BUTIRAN NAMA DAN ALAMAT PENUH PIHAK PEMBELI KEPADA SAYA UNTUK URUSAN PENGEPOSAN [4] SAYA AKAN MAKLUMKAN PENGEPOSAN PRODUK TERSEBUT KEPADA PIHAK PEMBELI, DAN TRACKING NUMBER . [NOTA] TAMBAHAN KOS PENGEPOSAN RM30-50 UNTUK BRUNEI DAN SINGAPORE. HUBUNGI 0178871158.



MEMBEKAL TERAS KEMUNING HITAM ASLI MENTAH & TASBIH

Pihak kami sedia membekalkan TERAS KEMUNING HITAM ASLI dalam kuantiti yang besar kepada pihak yang berminat. Hubungi untuk maklumat lanjut. Bermula Oktober 2015, pihak kami hanya membuat dan menjual tasbih Kemuning Hitam Asli hasil kerjatangan tukang-tukang dalam Malaysia sahaja dan sumber kemuning hitam juga 100% dari Malaysia.

MEMBEKAL TONGKAT ALI AKAR YANG BELUM DIPROSES & BUAH TONGKAT ALI

Jenis HITAM (POLYALTHIA BULLATA), KUNING/PUTIH/PASAK BUMI (EUROCOMA LONGIFOLIA) dan PINK/MERAH (JACKIA ORNATA). Kapasiti dapat bekal 500 - 700 kg sebulan untuk setiap jenis. Harga RM25 sekilogram. Berminat sila hubungi pihak kami.
Pihak kami juga sedia membekalkan hasi hutan/herba yang bersifat liar seperti (1) Raja Satong (2) Kacip Fatimah (3) Rempah Gunung (4) Ubi Jaga (5) Ubi Caring (6) Ubi Dagek (7) Ubi isi Terung Cekemar (8) Tongkat Ali Kuning (9) Tongkat Ali Hitam (10) Tongkat Ali Merah/Haji Samad (11) Madu Tualang Asli (12) Madu Kelulut Asli (13) Kulat Susu Harimau.....juga tunggul/kayu antik eksotik estetik seperti (14) Teras Kemuning Hitam (15) Teras Kemuning Kuning/Emas (16) Burlwood/Butut Kayu

Saturday, October 10, 2015

ANUGERAH HERBA TERAS KEMUNING HITAM ASLI: PENAWAR CANCER/CANCER PERUT

BismillahirRahmaanirRahiim.

8 may 2012: 2kg Kemuning Hitam dibekalkan kepada seorang pengkaji (serta pasukannya) untuk pengkajian secara klinikal terhadap penyakit cancer dan aids. Diberitahu pasukan pengkaji mencuba sebanyak 70 jenis herba tempatan kesemuanya. Hasil penggunaan Teras Kemuning Hitam asli: positif melawan sel cancer.

7 Septemper 2015: Mendapat msg daripada sahabat dari Singapore “Yg en hadiah 30pcs tlh sya bahagikan pd teman2 dan saudara2 sya kebetulan teman mengidap cancer stage 2 alhamdulillah bila minum airnye sembuh hanya tinggal 0.7 percent sampai doctor pakar x percaya dan check up skali lagi pd bln oct ni”.

8 Oktober 2015: Msg daripada sahabat yang sama selepas saya bertanya hasil check up bulan Oktober “ Alhamdulillah segala2 da normal tapi doctor specialist kurang puas hati mcm mana begitu cpat blih sembuh jadi appointment lagi skali x silap bln 11 tau 12 dgn kehadiran doctor specialist yg lain sbb mrk x caya sembuh begitu cepat dgn perubatan melayu”

[Nota: Teman kepada sahabat saya menghidap cancer colon/usus, disahkan pada stage 2 oleh doctor pakar.]


**********************************
Lain-lain kisah berkaitan khasiat Kemuning Hitam:

  • Seorang hamba Allah menghidap satu penyakit yang mana dalam perutnya  ada satu ketumbuhan yang semakin membesar dan berasa sakit. Satu hari ia berjumpa dengan seorang tukang tasbih merangkap kawannya, dan menceritakan hal tersebut, lalu kawannya itu mencadangkan meminum air rendaman kemuning hitam asli. Kebetulan dia telah pun mempunyai seutas tasbih kemuning hitam hasil tangan kawannya itu. Lalu dia berubat dengan meminum air rendaman tasbih kemuning hitam tersebut, lama kelamaan ketumbuhan tersebut beransur-ansur  hilang dan tidak berasa sakit lagi.
  • Dan dikatakan serta kedengaran dalam masyarakat, sesiapa yang ada sakit dalam perut minumlah air rendaman air kemuning hitam…insyaAllah. Lantaran terdapat kisah-kisah menunjukkan keberkesanan penawar kemuning hitam. [Nota penting: bagi pesakit silalah check dihospital terlebih dahulu]
  • Kisah seorang pemuda budiman mengubat kucing dengan pati minyak kemuning hitam: (1) seekor kucing yang terkoyak mulut/bibir nya kerana bertarung dengan kucing lain, diletakkan pati minyak kemuning hitam hari demi hari, kemudian sembuh luka tersebut. (2) seekor kucing yang buruk berlubang kakinya, pada mulanya diletak minyak gamat tetapi kurang berkesan tambahan pula kucing menjilat minyak yang disapukan tersebut, kemudian diletakkan pati minyak kemuning hitam dan akhirnya sembuh sepenuhnya dan minyak yang disapu tidak dijilat oleh kucing (3) Pati minyak kemuning hitam disapu pada kurap pada kulit kucing, kesannya kurap tersebut jadi kering berkeping-keping kemudian luruh, akhirnya kucing tersebut hilang kurapnya.


*************
KISAH TOK MAD NOOR YAAKOB ~ TERAS KEMUNING HITAM TERAS 99 PENAWAR

Suatu masa dahulu, awal 1970-an, bertempat di Dabong, Kelantan. Seorang lelaki menghidap suatu penyakit dalam perutnya, lalu beliau berjumpa Tuan Doktor di klinik kesihatan Dabong. Kali pertama berjumpa dan diberi ubat, namun belum sembuh. Kemudian beliau dating lagi berjumpa Tuan Doktor untuk kali ke2, diberikan ubat, namun masih belum sembuh. Kemudian beliau dating bertemu dengan Tuan Doktor untuk kali ke3 dan Tuan Doktor berkata lebih kurang bunyinya “sekiranya kali ke3 ini belum sembuh juga, selepas ini abang cuba berubat secara ubatan tradisional pula…”. Takdirnya penyakit tersebut belum diizinkan Allah sembuh.

Lalu beliau berusaha berikhtiar mencari penawar kampong. Usahanya itu membawanya bertemu dengan (Allahyarham) Tok Mad Noor Yaakob. Tok Mad Noor Yaakob member air asahan teras kemuning hitam kepada lelaki tersebut. Alhamdulillah, penyakit yang dihidapi oleh lelaki tersebut kemudiannya sembuh.

Selang beberapa ketika selepas beliau sembuh, lelaki tersebut bertemu dengan Tuan Doktor disebuah warung minum teh. Lalu Tuan Doktor bertanya khabar keadaannya sekarang, dan agak terkejut kerana telah sembuh tidak seperti dahulu. Tuan Doktor bertanya, dimanakah perawat tersebut? Lalu beliau menunjukkan rumah Tok Mad Noor Yaakob yang tidak jauh dari stesen keretapi Dabong.

Kemudian Tuan Doktor pergi bertemu dengan Tok Mad Noor Yaakob di rumahnya, bertanya apakah ubat/herba yang telah telah beliau gunakan untuk merawat lelaki tersebut. Lalu Tok Mad Noor Yaakob menunjukkan teras kemuning hitam yang digunakannya. Tok Mad Noor Yaakob adalah insan yang ‘dibukakan/diberitahu 1 hingga 99 kegunaan Teras Kemuning Hitam sebagai penawar’ . Lahirnya ungkapan Teras Kemuning Hitam Teras 99 Penawar bersalasilah dari Tok Mad Noor Yaakob (al fatihah).

Pada tahun 1975, Tuan Doktor akan berpindah ke kampong halamannya di Johor selepas menabur bakti di Dabong. Sebelum pulang, beliau meminta teman/sahabat/pemuda-pemuda Dabong mengumpulkan baginya teras kemuning hitam. Jumlah yang dapat dikumpul sebanyak 2 lori (anggran tidak kurang 2 tan), dan dbawa pulang ke kampong halamannya di Johor. Semua kemuning tersebut dari sekitar Gua Ikan.


ALLAHU ‘ALAM.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...